1401-07-07 09:02
526
0
81706
استاندار گلستان خبر داد؛

سرمایه گذاری هلدینگ تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء در جزیره آشوراده/ تشریح اعتبارات سفر رئیس جمهور در حوزه گردشگری

استاندار گلستان گفت: با رایزنی اولیه نماینده غرب استان هلدینگ تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء اعلام آمادگی کرده در طرح گردشگری آشوراده سرمایه گذاری کند.

به گزارش گلستان ما: علی محمد زنگانه شامگاه روز گذشته در مراسم آغاز هفته گردشگری گلستان اظهار کرد: سرانه تولید ما نصف میانگین کشور است و در افق ۱۴۰۴ باید به میانگین کشوری برسانیم و برای این کار باید شبانه روز تلاش کرد.

استاندار گلستان ادامه داد: در این راستا برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف در قالب چشم اندازی در 31 بخش تعریف کردیم و براساس آن برنامه ریزی زمانی برای اجرای برنامه ها تدارک دیده شده است.

زنگانه بیان کرد: ما نیاز به برنامه برای حرکت داریم اما در حوزه گردشگری در سفر رئیس جمهور ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و در جلسه‌ای به روش مناسب برای توزیع این اعتبار رسیدیم تا بتوانیم از ریال به ریال این مصوبه را محقق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت مشارکتی با تک تک کارشناسان و روسای ادارات و شهرستان ها داشتیم تا بتوانیم این اعتبارات را به شکل مطلوب توزیع کنیم، در این راستا از محل سفر رئیس جمهور 11 میلیارد تومان برای تکمیل بازارچه صنایع دستی آق قلا، هفت میلیارد تومان برای تکمیل بازارچه صنایع دستی کردکوی،  تکمیل بازارچه صنایع دستی مراوه تپه با اعتبار چهار میلیارد تومان، حفاظت و مرمت و بازسازی اثر تاریخی امیر امجد با کاربری بازارچه صنایع دستی گرگان با اعتبار سه میلیارد تومان،  تکمیل بازرچه صنایع دستی گنبدکاووس با اعتبار پنج میلیارد تومان رقم خواهد خورد.

این مقام مسئول بیان کرد: با نگاه جامع اعتبارات میراث فرهنگی را در نظر گرفتیم و لذا برای مطالعه، مرمت و احیای دیوار دفاعی گرگان پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و فاز نخست موزه روستایی گلستان در شهرستان گرگان با اعتبار 20 میلیارد تومان و تکمیل و ساماندهعی و حفاظت برج جهانی قابوس با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و تکمیل و مطالعه و کاوش باستان شناسی گورستان خالد نبی با اعتبار پنج میلیارد تومان، ایجاد موزه در ساختمان تاریخی گمرک بندرگز با اعتبار دو میلیارد تومان، مطالعات و کاووش باستان شناسی دیوار تاریخی گرگان در حوزه گمیشان با اعتبار دو میلیارد تومان در دستور کار قرار دادیم.

زنگانه تاکید کرد: مطالعات باستان شناسی و کاووش و همچنین  ایجاد و راه اندازی سایت موزه قلعه خندان با اعتبار پنج میلیارد تومان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور است و براساس بررسی های انجام شده پس از  کاوش و مطالعات باستان شناسی در ذیل این تپه باستانی آثاری داریم که برای دوره ساسانی است و زیبنده استان نیست این مکان تاریخی بستری برای بیغوله خوابی معتادان متجاهر باشند.

وی متذکر شد: مرمت و ساماندهی کاخ آقا محمد خان قاجار با کاربری کاخ موزه زنان در دفاع مقدس با اعتبار دو میلیارد تومان و پروژه های با زیرساخت های گردشگری شامل زیرساخت گردشگری ابشار کبودوال با اعتبار دومیلیارد تومان، فاز نخست دسترسی در روستای زیارت نیز آغاز خواهد شد در این روستا تنها رفتار منعی داریم و باید برای معاش مردم در قالب یک بسته جامعه در آن مکان برنامه‌ریزی کنیم.

این مقام مسئول افزود: پروژه زیرساخت‌های سواحل شامل ایجاد جاده سلامت تا اسکله در بندرترکمن با اعتبار دو میلیارد تومان، بهسازی مسیر دسترسی و زیباسازی زرساخت ساحل زیبای چایلی با اعتبار 9 میلیارد تومان نیز از محل سفر رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد.

زنگانه بیان کرد: احیاء و مرمت زیرساخت های موجود در جزیر آشوراده با اعتبار هشت میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد و با رایزنی اولیه نماینده غرب استان هلدینگ تخصصی قرارگاه سازندگی اعلام آمادگی کرده در طرح گردشگری آشوراده سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.